راز يادگيري مكالمه انگليسي در كوتاه مدت كشف شد !

۵۸ بازديد

راز يادگيري زبان انگليسي

اگر از اين دسته افراد هستيد به احتمال بسيار بالا در موسسات زبان انگليسي ثبت نام كرده ايد كه به روش هاي بسيار قديمي مربوط به دهه هفتاد ميلادي زبان انگليسي را تدريس مي كنند. يا شايد هم احتمالا از اساتيدي كمك خواسته ايد كه راه اشتباهي را پيش روي شما قرار داده اند.

فقط در همين صورت است كه زبان انگليسي را ياد نخواهيد گرفت! زيرا اگر از روش درست يادگيري زبان انگليسي و مطابق با متدهاي روز دانشگاه هاي كمبريج و آكسفورد استفاده كنيد، يادگيري زبان انگليسي براي شما مثل آب خوردن خواهد بود و بين يك تا دو سال قادر خواهيد بود به اين زبان مكالمه كنيد.

در زمان هاي نه چندان دور زبان آموزاني را مي ديديم كه براي يادگيري زبان انگليسي و قبولي در آزمون آيلتس مجبور بودند حدودا شش يا هفت سال بطور مرتب در كلاس هاي حضوري زبان انگليسي شركت كنند. اين زمان در حال حاضر با كلاس هاي آنلاين و  دوره فشرده زبان آيلتس   به كمتر از دو سال كاهش يافته است.

براي آشنايي با اين متدهاي روز كه بر اساس مكالمه زبان انگليسي پايه ريزي شده اند در ادامه با ما همراه باشيد.

روش هاي قديمي آموزش زبان 

در اوايل جنگ جهاني دوم براي آموزش زبان به سربازهايي كه وظيفه فتح كشورهاي ديگر را بر عهده داشتند از روش تكرار يا Audiolingual استفاده مي شد. طبق اين روش افراد عبارات مشخصي را هر جلسه ده ها بار تكرار مي كردند تا آنها را ياد بگيرند.

 

در همان زمان ها روش تدريس زبان ديگري وجود داشت كه بر پايه آموزش گرامر محض بود. اين روش متاسفانه هم اكنون نيز توسط برخي موسسات در ايران و نقاط ديگر جهان براي تدريس زبان انگليسي استفاده مي شود. طبق اين روش افراد براي مدت طولاني، دو يا سه سال فقط با گرامر و ساختارهاي زبان انگليسي آشنا مي شوند و سپس مجوز شركت در كلاس هاي مكالمه را مي گيرند كه ثابت شده روش صحيحي نيست.

البته نمي توان هم اكنون ادعا كرد كه اين روش ها كاملا بي تاثير هستند و افراد در گذشته با همين روش ها زبان را ياد مي گرفتند، اما درصد افرادي كه به اين روش با يك زبان ديگر آشنا مي شدند بسيار كم بود و مدت زمان زيادي هم طول مي كشيد تا فرد روي زبان دوم مسلط شود.

روش هاي به روز آموزش زبان

در روش هاي به روز آموزش زبان، مكالمه حرف اول را مي زند و در مركز توجه و تمركز مدرسان زبان است. مكالمه زبان انگليسي از اصلي ترين مهارت هاي زبان انگليسي است زيرا سطح زبان شخص با سطح مكالمه او سنجيده مي شود. حتي اگر شما در گرامر زبان انگليسي سطح بسيار بالايي نيز داشته باشيد اما نتوانيد انگليسي را صحبت كنيد سطح شما همچنان مقدماتي خواهد بود.

همين امر باعث شده در روش هاي جديد زبان انگليسي از تمام بخش ها و مهارت هاي مختلف به عنوان ابزاري براي تقويت مكالمه استفاده شود. يعني اگر يك بازرس ارشد كنترل كيفيت تدريس سر كلاس شما به عنوان يك مدرس حضور يابد تا كيفيت تدريس شما را ارزيابي كند و شما زماني را براي مكالمه در طول زمان تدريس خود اختصاص ندهيد، بازرس صد در صد شما را به عنوان يك مدرس استاندارد تاييد صلاحيت نخواهد كرد.

چرا روش هاي جديد كارآمد هستند؟

همانطور كه اشاره كرديم در روش هاي جديد تدريس از روش هاي قديمي تر نيز استفاده مي شود اما اين كار به شكل تركيبي و به جا صورت مي گيرد. براي مثال وقتي كلمه اي جديد را به زبان آموز ياد مي دهند از او مي خواهند چند بار كلمه را تكرار كند كه همان روش تكرار Audiolingual مي باشد اما اين كار فقط در بخشي كوچك از زمان تدريس صورت مي گيرد تا تاثير خود را بگذارد و تمام زمان جلسه صرف اين كار نخواهد شد.

همچنين تمركز اصلي در تمام طول درس روي مكالمه زبان آموزان خواهد بود، به شكلي كه دغدغه مدرس و كتاب درسي اين است كه زبان آموز تمام مواردي را كه روي كاغذ به عنوان لغت و يا ساختار مي آموزد را بتوانند در مكالمه استفاده كنند.

همين گرايش جديد در تدريس زبان انگليسي و استفاده تركيبي و بجا از روش هاي قديمي و جديد توانسته بازدهي زبان آموزان را به شكل باورنكردني افزايش دهد به طوري كه اگر زبان آموز به طور مرتب در كلاس ها شركت كند قادر خواهد بود بعد از دوسال به راحتي در مورد حوزه هاي مختلف زندگي روزمره مكالمات موثري را با ديگران به زبان انگليسي داشته باشد. اين در حالي است كه شايد بيست سال پيش با روش هاي تدريس قديمي، زبان آموزان براي رسيدن به همين سطح نياز داشتند بين پنج تا هفت سال زمان صرف كنند.

اما سوال اينجاست كه چگونه و كجا بايد به اين روش هاي نوين و مكالمه محور تدريس زبان انگليسي دسترسي داشت؟ در ادامه به اين موضوع مي پردازيم.

مسير موفقيت براي آزمون آيلتس

يكي از اهدافي كه زبان آموزان و دانشجويان از يادگيري زبان انگليسي دنبال مي كنند شركت در آزمون آيلتس و مهاجرت است. معمولا زمان براي زبان آموزاني كه قصد شركت در آزمون آيلتس را دارند بسيار كم و در حدود 4 الي 8 ماه است. لذا با توجه به زمان كم و مشغله هاي كاري و زندگي پر از فشار اين افراد، وجود يك  كلاس آنلاين آيلتس  كه فشرده و در عين حال كاربردي و موثر باشد احساس مي شود.

پيشنهاد ما براي اين افراد كلاس هاي آنلاين آيلتس آرماني مي باشد كه با استفاده از جديدترين روش هاي روز تدريس زبان توانسته شرايطي را فراهم كند كه زبان آموزان با توجه به زماني كه مي توانند به يادگيري زبان انگليسي اختصاص دهند، به انتخاب خود و به صورت كاملا منعطف به صورت روزانه ساعاتي را به فراگيري زبان اختصاص دهند.

تقویت مکالمه آلمانی می‌تواند از طریق روش‌ها و فعالیت‌های مختلفی انجام شود که به شما کمک می‌کند مهارت‌های گفتاری خود را بهبود بخشیده و اعتماد به نفس بیشتری در این زمینه کسب کنید. این روش‌ها شامل موارد زیر می‌شود:

 

 مکالمه با شریک یادگیری: یکی از بهترین راه‌ها برای بهبود مکالمه آلمانی، شرکت در گفتگوهای دو نفره یا گروهی با افرادی است که زبان آلمانی را به عنوان زبان اصلی یا دومین زبان خود دارند. این فرصت به شما کمک می‌کند تا عبارات و واژگان جدید را در زمینه‌های مختلف مانند روزمره، مسافرت، کار و... آموزش ببینید و آن‌ها را در زندگی واقعی تمرین کنید.

 

 گوش دادن به مواد صوتی و تلفظ: گوش دادن به پادکست‌ها، فیلم‌ها، و موسیقی آلمانی می‌تواند به شما در فهم بهتر تلفظ و نحوه استفاده از اصطلاحات و عبارات روزمره کمک کند. همچنین تقلید از تلفظ‌های صحیح و تمرین تلفظ کلمات اهمیت زیادی دارد و به شما کمک می‌کند مکالمه‌ی خود را بهبود بخشیده و به زبان‌آموزان آلمانی نیتیو نزدیک‌تر شوید.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.