۷ دليل كه چرا زبان انگليسي ياد نمي گيريم

۵۹ بازديد

چرا زبان انگليسي ياد نمي گيريم

امروزه افراد زيادي براي بهره بردن از مزاياي بسيار زياد يادگيري زبان انگليسي به خصوص شركت در آزمون آيلتس و مهاجرت به دنبال يادگيري اين زبان بين المللي هستند.

خيلي از اين افراد بعد از شيوع كرونا با درهاي بسته آموزشگاه هاي زبان روبرو شدند و براي ادامه فرآيند يادگيري زبان خود در پي  يك كلاس آنلاين زبان مورد اعتماد و با كيفيت بودند. خيلي از اين افراد با ادامه تلاش خود توانستند راه خود را در يادگيري زبان انگليسي از طريق همين كلاس هاي آنلاين پيش ببرند و افراد زيادي هم در انتظار براي باز شدن مجدد موسسات و حضور در كلاس هاي زبان هستند.  البته اين افراد فرصت طلايي يادگيري را از دست داده و مطالبي كه فرا گرفته بودند را از ياد برده اند.

در اين مقاله قصد داريم دلايل عدم يادگيري زبان را كه نحوي به يكي از آنها يعني عدم استمرار اشاره كرديم بررسي كنيم. براي يادگيري زبان انگليسي بايد از اين ۷ كار اشتباه پرهيز كنيد. با ما همراه باشيد.

ترسيدن از اشتباه

خيلي از زبان آموزان از اشتباه كردن ترس دارند. اين افراد بيشتر تمايل دارند ابتدا جملات را در ذهن خود كامل كنند و هنگامي كه از صحيح بودن ساختار آن مطمئن شدند آن را بيان مي كنند. اين كار را بيشتر افراد درونگرا انجام مي دهند. اين فرآيند روان بودن مكالمه را به شدت كاهش مي دهد.

ممكن است گاهي با اشتباه كردن از جانب ديگران مسخره شده باشيد اما اصلا دليل ندارد از اشتباه كردن بترسيد زيرا تنها راه يادگيري زبان انگليسي اشتباه كردن است. تمام افراد حتي اساتيد هنگام صحبت كردن گاهي اشتباه مي كنند. اين اشتباهات مي توانند اشتباهات تلفظي، لغت و يا گرامر باشند. اما فرق اساتيد با زبان آموزان اين است كه اساتيد به تدريج اشتباهات خود را به كمترين ميزان ممكن رسانده اند جوري كه مي توانند به طور كاملا موثر با بقيه افراد ارتباط برقرار كنند.

عدم اعتماد به نفس

شايد اگر بخواهيم فقط يك دليل براي اينكه چرا برخي افراد در اسپيكينگ زبان انگليسي بهتر از بقيه عمل مي كنند بيان كنيم آن يك دليل اعتماد به نفس باشد. هنگام صحبت كردن به زبان انگليسي استرس مي تواند تا حتي هفتاد درصد از توانايي واقعي شما براي مكالمه به زبان انگليسي را از بين ببرد.

در آزمون آيلتس و مصاحبه هاي كاري ابتدا سوالات ساده اي در مورد خود شخص و تحصيلات و خانواده او پرسيده مي شود. اين سوالات بيشتر براي اين پرسيده مي شوند كه اعتماد به نفس، سبك و لحن شخص در صحبت كردن سنجيده شود. اعتماد به نفس پايين و عدم باور به توانايي هاي خود مي تواند گاهي تمام تلاش هاي ما براي رشد و پيشرفت را نابود كند.

روش هاي اشتباه يادگيري و حفظ لغت

يكي از پايه هاي يادگيري هر زباني لغات هستند. اگر شما به اندازه كافي لغت انگليسي براي برقراري ارتباط با ديگران در ذهن نداشته باشيد نخواهيد توانست ارتباط موثري را با ديگران برقرار كنيد. براي مكالمه انگليسي در سطح مكالمات روزمره طبق نظر زبان شناسان شما حداقل بايد ۶۰۰۰ كلمه بدانيد.

يكي از اشتباهات زبان آموزان اين است كه سعي مي كنند لغات را در يك كاغذ نوشته و با تلفظ حتي اشتباه آنها را فقط از روي ديكته شان حفظ كنند. اين كار اصلا نمي تواند كاربردي باشد. زيرا اگر با تلفظ اشتباه اين لغات را ياد گرفته باشيد نه در ليسنينگ معني آنها را متوجه مي شويد و نه مي توانيد در اسپيكينگ از آنها به شكل صحيح استفاده كنيد.

ضمن اينكه بهترين راه حفظ لغت يادگيري آنها در متن است. اگر لغات را در متن ياد بگيريد هم معني آنها بهتر در ذهن شما مي ماند و هم كاربرد درست آنها را متوجه مي شويد.

اشتباه ديگري كه زبان آموزان هنگام يادگيري زبان انگليسي انجام مي دهند اين است كه به يادگيري معني كلمه اكتفا مي كنند. براي اينكه كاربرد يك كلمه و معاني متفاوت آن را متوجه شويد بايد از يك ديكشنري انگليسي به انگليسي استفاده كنيد. بعد از يادگيري معني خود لغت بايد به سراغ تلفظ صحيح آن برويد و نقش آن در جمله را بسنجيد. آيا لغت مورد نظر فعل است يا اسم يا صفت؟ سپس عبارات تركيبي كه از آن لغت ساخته شده را مورد بررسي قرار دهيد. با يان اقدامات لغت مورد نظر به خوبي در ذهن مي ماند.

عدم استمرار

يكي از مهمترين عوامل در پيشرفت در زبان انگليسي استمرار و مطالعه مرتب است. همانطور كه مي دانيد زبان انگليسي بسيار فرار است و زود فراموش مي شود. اين حالت زماني اتفاق مي افتد كه شما زبان را نيمه كاره رها كنيد. اگر به مطالعه مستمر خود ادامه دهيد و سطح زبان شما به بالاي متوسط و پيشرفته برسد ديگر زبان را فراموش نخواهيد كرد.

مهمترين دليل ياد نگرفتن زبان از بين مواردي كه در اين مقاله مي بينيم نيز همين عدم استمرار است. زبان آموزان زيادي در موسسات زبان وجود دارند كه هميشه جزو ضعيف ترين هاي كلاس هستند اما به اين دليل كه مطالعه زبان را ادامه مي دهند به تدريج به يكي از زبان آموزان خوب كلاس تبديل مي شوند. اگر پشت كار خوبي داشته باشيد حتما موفق خواهيد شد.

تصورات غلط از زبان انگليسي

برخي ها يادگيري زبان را شروع نمي كنند زيرا فرض مي كنند اگر به يادگيري زبان انگليسي نياز داشته باشند حداكثر تا شش ماه مي توانند آن را فرا بگيرند. در واقع اين حالت يك توجيح ذهني براي فرار از حالت سختي و تلاش است. تمام اساتيد زبان مي دانند كه براي يادگيري زبان انگليسي حداقل به دوسال زمان نياز است و  به قول برخي اساتيد زبان انگليسي را نمي شود به طور آمپولي ياد گرفت.

اگر قصد داريد زبان انگليسي را فرا بگيريد بايد حتما به طور مداوم مطالعه داشته باشيد و منابع مختلف و متنوعي را از پادكست و فيلم گرفته تا كتاب و نرم افزار مطالعه و تمرين كنيد تا به تدريج طعم شيرين يادگيري زبان را بچشيد.

تصور اشباه ديگر از زبان انگليسي اين است كه اگر شخص در محيط قرار بگيرد يعني در يك كشور انگليسي زبان باشد، زبان را به خوبي ياد مي گيرد. اين تصور نيز از پايه اشتباه است و براي يادگيري زبان در هر محيطي بايد تلاش، تمرين و تكرار داشته باشيد و زمان زيادي را صرف مطالعه كنيد.

مرور نكردن

يكي از عواملي كه مي تواند به يادگيري زبان انگليسي به طور محسوسي كمك كند مرور و تكرار مطالب است. متاسفانه برخي زبان آموزان فقط تمايل دارند مطالب جديد را ياد بگيرند و مرور مطالب قبلي را اتلاف زمان مي دانند. شايد اين گرايش ذهني در مورد درس هاي ديگر به غير از زبان بتواند صحيح باشد كه نيست اما در مورد زبان انگليسي بدون مرور مطالب يادگيري زبان غير ممكن است.

زبان انگليسي يك مهارت است. مانند مهارت هاي ورزشي يا هنري. هر مهارت با تمرين و تكرار زياد پرورش مي يابد. براي يادگيري زبان انگليسي نيز نياز داريد به طور مرتب مطالب و لغات و ساختارهاي را دوره كنيد تا در ذهن شما بمانند.

بيش از حد متكي به استاد بودن

يكي از عوامل مهم در شكست يك زبان آموز در يادگيري زبان انگليسي متكي بودن به استاد است. برخي زبان آموزان فقط منتظر هستند تا كسي به آنها مطالب را آموزش دهد. براي اينكه بتوانيد در يادگيري زبان انگليسي پيشرفت داشته باشيد بايد ياد بگيريد چگونه سلف استادي (Self-study) داشته باشيد.

سلف استادي يعني مطالعه خودخوان زبان انگليسي. اگر از هر كسي كه زبان انگليسي را ياد گرفته سوال كنيد حتما به شما مي گويند كه زمان بيشتري نسبت به زماني كه در كلاس ها صرف مي كرده را در خانه صرف مطالعه زبان انگليسي كرده است. در واقع بدون سلف استادي و فقط با متكي بودن به كلاس و استاد نمي توان زبان انگليسي را تا سطوح بالا ياد گرفت.

جمع بندي

در اين مقاله دلايل عدم يادگيري زبان انگليسي بررسي شد. زبان انگليسي را بايد به صورت آهسته و پيوسته فرا گرفت. هر ساختار جديدي كه ياد ميگيريد بايد به خوبي تمرين كنيد و در شرايط مختلف سعي كنيد از آن استفاده كنيد تا ذهن شما در به كارگيري آن ساختار اتوماتيك شود. به هيچ وجه عجله در يادگيري زبان انگليسي يا هر زبان ديگري جايز نيست.

هر چقدر عجله به خرج دهيد به همان ميزان مطالب را ضعيف تر فرا مي گيريد. براي بدست آوردن هر چيزي بايد زمان صرف كرد تلاش كرد. هيچ چيزي بدون تلاش بدست نمي آيد. اگر فكر مي كنيد براي يادگيري زبان انگليسي راه ميانبر وجود دارد سخت در اشتباه هستيد.

اما يك حالت ديگر نيز وجود دارد كه شما زبان را ياد نخواهيد گرفت. اين حالت استفاده كردن از روش هاي اشتباه يادگيري زبان است. در اين حالت حتي اگر تلاش زيادي داشته باشيد فايده اي براي شما نخواهد داشت.

براي اينكه از روش صحيح و زودبازده زبان انگليسي را ياد بگيريد بايد در كلاس هايي شركت كنيد كه روش از آخرين روش هاي تدريس روز دنيا استفاده مي كند. يكي از اين مراكز قابل اعتماد كلاس هاي آنلاين و ترميك زبان عمومي آرماني و همينطور كلاس هاي آنلاين آيلتس آرماني مي باشد.

انگلیسی بازرگانی یک زمینه مهم در حوزه تجارت بین المللی است که به بررسی و تبادل کالاها، خدمات، و سرمایه‌ها بین شرکت‌ها و کشورها می‌پردازد. این حوزه شامل مجموعه‌ای از فعالیت‌های متنوع است که شامل مذاکرات تجاری، تجارت الکترونیک، حمل و نقل بین‌المللی، بیمه، مالیات و قوانین مربوط به تجارت بین‌المللی می‌شود. یکی از اهداف اصلی انگلیسی بازرگانی، تسهیل روابط تجاری بین شرکت‌ها و کشورها، ایجاد فرصت‌های جدید برای صادرات و واردات، ارتقاء رقابت‌پذیری شرکت‌ها در بازارهای جهانی و افزایش رفاه اقتصادی از طریق تبادلات تجاری است.

 

به طور کلی، در انگلیسی بازرگانی، توانایی ارتباط بین‌المللی، دانش در زمینه قوانین تجاری، مفاهیم مالی و مهارت در مذاکره از اهمیت بالایی برخوردارند. این حوزه به دانش‌آموزان و کسب‌وکارها فرصت می‌دهد تا درک عمیقی از فرایندهای تجاری بین‌المللی پیدا کنند و برای موفقیت در بازارهای جهانی آماده شوند. از آنجا که تجارت بین‌المللی پیچیدگی‌های خاص خود را دارد، متخصصان انگلیسی بازرگانی باید قادر باشند با چالش‌ها و ریسک‌های مختلفی که در این حوزه وجود دارد، مواجه شوند و راه‌حل‌های مناسبی را پیشنهاد دهند.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.