نوشتن يك نامه رسمي به انگليسي

۵۹ بازديد

نوشتن يك نامه رسمي به انگليسي در موقعيت هاي متفاوتي از جمله شرايط مختلف كاري، تحصيلي و مهاجرتي نياز مي باشد. ممكن است لازم باشد شما به مدير يك شركت خارجي بازرگاني نامه اي ارسال كنيد. شايد قصد داريد براي مهاجرت تحصيلي به اساتيد دانشگاه هاي معتبر در كشورهاي انگليسي زبان نامه اي رسمي ارسال كنيد. شما البته براي مهاجرت كاري نياز به اخذ نمره قابل تاييد دانشگاه مقصد در آزمون آيلتس جنرال خواهيد بود. شما در قسمت رايتينگ تسك 1 آزمون آيلتس نياز به نوشتن يك نامه رسمي خواهيد داشت.

اگر در حال خواندن اين مقاله هستيد پس به احتمال زياد در يكي از اين شرايط قرار داريد. بيشترين موردي كه زبان آموزان جهت يادگيري نحوه نوشتن نامه رسمي به انگليسي منابع مختلف را جستجو مي كنند، رايتينگ آزمون آيلتس مي‌باشد. بنابرين در قسمت بعدي در مورد طريق نوشتن نامه رسمي در تسك 1 آزمون آيلتس صحبت مي كنيم. البته تفاوتي نمي كند در كدام موقعيت هستيد زيرا نوشتن يك نامه رسمي اصول و ساختار خاص خود را دارد و در همه موقعيت ها مشترك است. براي تقويت مهارت رايتينگ به مقاله 17 روش كارآمد براي تقويت رايتينگ مراجعه كنيد.

ما قصد داريم در اين مقاله نحوه نوشتن يك نامه رسمي را با ساختار استاندارد و صحيح به شما آموزش دهيم. سپس انواع نامه رسمي، اهميت لحن نامه، ساختار نامه رسمي و اصطلاحات رايج در نامه نگاري رسمي به انگليسي را معرفي و بررسي مي كنيم. در انتهاي مقاله نيز يك نمونه نامه رسمي به انگليسي را براي آشنايي بيشتر شما آورده ايم.

 

نامه رسمي در آيلتس جنرال تسك 1

طبق عكس بالا سوال تسك 1 آزمون آيلتس از سه قسمت مختلف تشكيل شده است. قسمت اول اطلاعات كلي در مورد اينكه چرا اين نامه بايد نوشته شود را ارائه مي دهد. قسمت دوم در مورد اينكه داوطلب در چه مورد بايد نامه خود را بنويسد باشد و لحن نامه كه مي تواند رسمي يا غير رسمي باشد. در قسمت سوم نيز جزئياتي كه بايد حتما در نامه در مورد آنها نوشته شود آورده شده است.

 

انواع نامه رسمي به انگليسي

 

شما در آزمون آيلتس يا موقعيت هاي اداري و مراودات بازرگاني يا حتي موارد تحصيلي به انواع مختلفي از نامه رسمي نياز خواهيد داشت كه در زير 6 مورد اصلي و خيلي رايج از اين نامه ها را مشاهده مي كنيد.

رديف

نوع نامه

معني فارسي

1

A letter of request

نامه در خواست

2

A letter of condolence

نامه تسليت

3

A letter of appreciation

نامه قدرداني

4

A letter of advice, feedback or suggestion

نامه توصيه، بازخورد يا پيشنهاد

5

A letter of apology

نامه عذرخواهي

6

A letter of complaint

نامه شكايت

 

ساختار تمام انواع مختلف نامه هاي رسمي معرفي شده در بالا يكسان است اما لغات و اصطلاحات استفاده شده در آنها و همچنين لحن آنها مي تواند متفاوت باشد.

 

اهميت لحن نامه رسمي به انگليسي

 

لحن نامه از اهميت بسيار بالايي برخوردار است و انتخاب لحن نامه كاملا به رابطه شما با شخصي كه نامه را برايش مي نويسيد بستگي دارد. دو نوع لحن اصلي براي نامه هاي انگليسي عبارتند از رسمي (Formal) و غيررسمي (Informal).

اگر قصد داريد به خانواده يا دوستان خود نامه بنويسيد از لحن غير رسمي و كلمات و اصطلاحات عاميانه تر استفاده مي كنيد. اگر گيرنده نامه شما رئيس شما يا استاد دانشگاه شما باشد لحن شما بايد رسمي و اصطلاحات و لغاتي كه به كار مي بريد مناسب نوع رابطه شما باشند. با استفاده از لحن نادرست مي تواند عجيب به نظر برسد و حتي غير محترمانه باشد.

اگر در آزمون آيلتس از لحن نادرست استفاده كنيد بخش بزرگي از نمره رايتينگ خود را از دست خواهيد دارد و اگر در شرايط كاري و يا مهاجرتي از لحن مناسب و رسمي در نامه خود استفاده نكنيد به هيچ وجه به مقصود خود نخواهيد رسيد و درخواست شما به طور قطعي رد خواهد شد. براي داشتن مهارت در نوشتن يك نامه متقاعد كننده و با ساختار عالي ابتدا نياز است زبان عمومي شما از سطح خوبي برخودار باشد. پيشنهاد ما براي تقويت زبان عمومي شما دوره هاي آنلاين آموزش زبان ترميك آرماني مي باشد.

 

ساختار يك نامه رسمي

 

همانطور كه اشاه شد، ساختار تمام انواع مختلف نامه رسمي به انگليسي يكسان است. يك نامه رسمي كامل و بي نقص از 5 بخش مختلف تشكيل شده است كه در زير معرفي كرده ايم. در نوشتن نامه شما بايد بين هركدام از اين بخش ها يك خط فاصله قرار دهيد و بخش بعدي را شروع به نوشتن كنيد.

رديف

بخش هاي مختلف نامه رسمي به انگليسي

ترجمه به فارسي

1

The salutation

سلام اول نامه

2

The statement of purpose

عبارت هدف

3

The situational details

جزئيات وضعيتي

4

The statement of request

عبارت درخواست

5

The farewell

خداحافظي آخر نامه

 

  1. سلام اول نامه در آزمون آيلتس براي شما نوشته خواهد شد. سلام هاي متداول در آزمون آيلتس براي نامه هاي رسمي معمولا يكي از دو عبارت زير است:

,To whom it may concern

,Dear Sir or Madam

  1. عبارت هدف يك پاراگراف كوتاه در اول نامه است كه ميگويد شما به چه دليل قصد نوشتن نامه را داريد. اين بخش معمولا يك يا دو جمله بيشتر نيست.
  2. جزئيات وضعيتي جزو پاراگراف بدنه نامه شما مي باشد كه در آنجا شما با جزئيات وضعيتي كه بخاطر آن در حال نوشتن نامه هستيد را براي خواننده شرح و بسط مي دهيد. اين قسمت از نامه بخش اعظم نامه رسمي شما را تشكيل مي دهد.
  3. عبارت درخواست جايي است كه شما اعلام مي كنيد هدف شما و درخواست نهايي شما از نوشتن اين نامه چه بوده و انتظار داريد خواننده چه اقداماتي براي شما انجام دهد.
  4. عبارت خداحافظي شامل چند كلمه كوتاه براي تمام كردن نامه است. سه نمونه از عبارات معمولي كه براي خداحافظي به كار مي رود در زير آورده شده است:

,Yours sincerely

,Yours faithfully

,Gratefully yours

تفاوت هاي نامه رسمي و غير رسمي به انگليسي

نامه هاي رسمي و غير رسمي از جنبه هاي مختلفي باهم تفاوت دارند. شما براي ن

وشتن يك نامه غير رسمي بايد اين تفاوت ها را در نظر بگيريد و آنها را در نامه رسمي خود اعمال كنيد. تصحيح كننده نامه آيلتس يا به طور كلي خواننده نامه با توجه به پارامترهايي كه در جدول زير معرفي شده است در مورد لحن نامه شما قضاوت مي كند.

نامه غيررسمي به انگليسي

نامه رسمي به انگليسي

مي توانيد از عبارات مخفف استفاده كنيد.

عبارات مخفف مانند can’t و I’m استفاده نكنيد.

پيام به صورت دوستانه و با استفاده از

اصطلاعات عاميانه منتقل مي شود.

نبايد از اصطلاحات عاميانه و كوچه بازاري

استفاده كنيد.

نبايد از اصطلاحات اداري و كاري و كاملا رسمي

استفاده كرد.

لغات رسمي و عبارات پيچيده تري

استفاده مي شود.

ساختار جملات و افعال بيشتر معلوم و شخصي است.

براي تبديل نامه به يك نامه حرفه اي و كاملا رسمي گاهي از فرم مجهول افعال استفاده مي كند.

 

در جدول زير چند نمونه از عبارات غير رسمي و عاميانه و معادل رسمي آنها را مشاهده مي كنيد.

 

جمع بندي

 

داشتن توانايي در نوشتن نامه رسمي به انگليسي از اهميت بسيار زيادي برخوردار است. هرچند براي آزمون ها گاهي لازم به نوشتن نامه هاي غير رسمي است اما در واقع نامه هاي غير رسمي ديگر در زندگي ديگر امروزه كاربردي ندارند. همه ما اگر بخواهيم با دوستان و خانواده در ارتباط باشيم از شبكه هاي اجتماعي استفاده مي كنيم. اما نامه ها و ايميل هاي رسمي بسيار كاربردي هستند و هر روزه هزاران نامه و ايميل بين شركت هاي تجاري و ارگان هاي آموزشي رد و بدل مي شود.

تنها كاربرد نامه هاي غير رسمي، آزمون هاي زبان انگليسي و سنجش سطح دانش و مهارت زبان شما در رايتينگ است. اما بهتر است نوشتن نامه و ايميل رسمي را تمرين كنيد زيرا حتما براي تحصيل و كار بارها به آن احتياج پيدا خواهيد كرد.

پيشنهاد ما براي تقويت مهارت هاي زباني خود جهت شركت در آزمون آيلتس دوره هاي آيلتس آرماني مي باشد.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.