باورهاي غلط در مورد آيلتس

۲۹ بازديد

باورهاي غلط در مورد آيلتس ممكن است روي نحوه آمادگي شما براي اين آزمون و حتي نمره نهايي شما تاثير منفي بگذارد. اين باورهاي اشتباه بين زبان آموزان رايج است و مدرسان آيلتس هر روزه با اين تصورات اشتباه و تاثيرات آنها روي عملكرد داوطلبان مواجه مي شوند.

به همين دليل در اين مقاله قصد داريم باورهاي غلط در مورد آيلتس را كه در اثر تجربه و ارتباط با داوطلبان آزمون آيلتس در طول سال ها تدريس بدست آمده معرفي كنيم و حقايقي را در مورد هر كدام بيان كنيم. اين حقايق مي توانند تصوير درستي از آزمون آيلتس به شما بدهند و شما را در راه آماده سازي براي اين آزمون كمك كند.

پيشنهاد ويژه ما: دوره هاي آيلتس آرماني با كيفيت عالي، روش هاي مدرن تدريس زبان و قيمت بسيار مناسب

كلمات سخت و پيچيده، نمرات رايتينگ را بهبود مي بخشد

 

شايد رايج ترين مورد از باورهاي غلط در مورد آيلتس اين است كه با حفظ كردن و بكار بردن لغات پيچيده و برخي اصطلاحات مي توان دانش خود در زبان انگليسي را به رخ كشيد و مصحح رايتينگ را مجاب كرد تا نمره خوبي به ما بدهد. اين تصور كاملا اشتباه است زيرا اين دسته از داوطلبان فراموش كرده اند كه اكثر كساني كه رايتينگ را تصحيح مي كنند، زبان انگليسي را به صورت زبان مادري صحبت مي كنند. بكارگيري اين لغات خيلي پيچيده به صورت ناگهاني در وسط رايتينگ، متن را از روند طبيعي خود خارج مي كند و كاملا براي مصحح آشكار است كه شما به چه دليل از اين لغات در متن استفاده كرده ايد.

اين اشتباه در مورد اسپيكينگ آزمون آيلتس نيز به همين شكل اتفاق مي افتد. هنگاميكه شما در بين صحبت هاي دوستانه خود با آزمون گيرنده از يك عبارت عجيب و غريب كه اصلا در مكالمات روزمره رايج نيست استفاده مي كنيد، آزمون گيرنده متوجه اين موضوع مي شود كه شما آشنايي كاملي با مكالمات روزمره و طبيعي انگليسي نداريد. مثل اين است كه هنگام صحبت با يكي از دوستان در مورد يكي از خاطرات خود به يكباره از عبارت “پر واضح است كه …” استفاده كنيد! خوب اينجا به نظر شما مخاطب چه فكري در مورد شما مي كند؟

پائولين كولن نويسنده كتاب “كليد موفقيت در آيلتس” ميگويد: “به كار بردن برخي اصطلاحات و ضرب المثل ها و لغات پيچيده در رايتينگ و اسپيكينگ آيلتس صرفا براي گرفتن نمره‌ي بهتر، به قدري براي آزمون گيرنده واضح و آشكار است كه انگار شما سعي كنيد با ايستادن روي يك صندلي به كسي ثابت كنيد كه قد شما بلندتر از آن است كه واقعا هستيد.”

اينجا ببينيد: دوره هاي آنلاين آموزش زبان ترميك آرماني با جديدترين و موثرترين روش هاي تدريس زبان انگليسي

 

نمره آيلتس ۹ فقط مخصوص زبان آموزان بومي (Native) است

 

يكي ديگر از باورهاي غلط در مورد آيلتس در مورد نمره آيلتس است. همانطور كه مي دانيد نمره آيلتس (Band score) از 1 تا 9 مي باشد. درست است كه اخذ نمره 9 آيلتس بسيار سخت است ولي اينطور نيست كه فقط مخصوص كساني باشد كه زبان مادري آنها انگليسي است. سوالات آيلتس طوري طراحي مي شوند كه حتي اگر شخصي تيتيو (Native) نباشد ولي از آمادگي و سطح بسيار عالي در زبان انگليسي و مهارت هاي مختلف آن برخوردار باشد بتواند نمره 9 را كسب كند.

 

خواندن كتاب و روزنامه به تنهايي نمره ريدينگ مرا بهبود ميدهد

 

خواندن روزنامه انگليسي

يكي از موارد مهم از باورهاي غلط در مورد آيلتس در اين بخش مطرح شده است. اين نكته بسيار مهم است كه براي رسيدن به هر هدفي بايد جوري تمرين كرد كه مناسب موفقيت و رسيدن به همان هدف باشد. پائولين كولن در كتاب خود از اين نوع تمرين با نام تمرين عمدي يا Deliberate Practice ياد مي كند. براي مثال فرض كنيد قصد داريد در مسابقات دو صد متر سرعت شركت كنيد. حالا دو حالت تمريني مختلف را در ذهن خود فرض كنيد. اول اينكه هر روز به پارك برويد و به مدت چندين ساعت دور پارك بدون هدف خاصي بدويد و حالت دوم اينكه اين كار را در پيست مخصوص دو و ميداني انجام دهيد و سعي كنيد با دويدن صد متر مسابقه، زمان خود را بهبود بدهيد. به نظر شما در كدام حالت موفق تر خواهيد بود؟ مسلما در حالت دوم. زيرا دقيقا متناسب با همان هدفي كه داريد تمرين كرده ايد. در مورد آيلتس هم همين است. شايد خواندن كتاب و روزنامه بتواند تا حدي نمره ريدينگ شما را بهبود دهد ولي براي بهبود نمره خود بهتر است نمونه ريدينگ هاي استاندارد آيلتس را تمرين كنيد و با استفاده از تكنيك هاي ريدينگ آيلتس به سوالات مشابه آيلتس پاسخ دهيد تا بتوانيد نمره خود را به حد ايده آل خود برسانيد.

 

نمره آزمون اسپيكينگ آيلتس به اطلاعات من در مورد سؤال بستگي دارد

 

در اسپيكينگ آيلتس يا هر آزمون مشابهي كه قصد آن سنجش مهارت شما در اسپيكينگ است، دانش شما از موضوع سوال اهميتي ندارد. يعني اصلا مهم نيست كه جواب شما به سوال از لحاظ علمي و منطقي  درست است يا نه، بلكه مهم اين است كه آيا هنگام صحبت كردن از ساختار و لغات درستي استفاده مي كنيد، آيا لغات را درست تلفظ مي كنيد، آيا روان و طبيعي صحبت مي كنيد و …

بطور ساده تر، ممكن است شما در صحبت با آزمون گيرنده سعي كنيد ثابت كنيد كه ماست سياه است! اما نمره كامل را به دليل مكالمه صحيح و روان از او دريافت كنيد.

 

صحبت كردن با لهجه بريتيش يا امريكن نمره مرا بهتر ميكند

 

اين يك باورهاي غلط در مورد آيلتس است كه صحبت كردن با لهجه بريتيش يا امريكن نمره شما را بهتر ميكند. زبان انگليسي امروزه به عنوان يك زبان بين المللي شناخته شده است. به همين دليل كاملا پذيرفته شده است كه هر شخصي با توجه به زبان اول خود ممكن است لهجه خاصي هنگام صحبت به زبان انگليسي داشته باشد. بنابرين لهجه بومي داشتن ديگر امتياز خيلي خاصي محسوب نمي شود و شما مي توانيد با صحبت كردن به لهجه غير بومي خود نيز نمره كامل را در اسپيكينگ آيلتس كسب كنيد.

 

براي كسب نمره اسپيكينگ يا رايتينگ بهتر بايد با آزمون گيرنده يا مصحح هم نظر باشم

 

اين تصور كه نظر شما بايد با نظر آزمون گيرنده يكسان باشد ممكن است شما را به پاسخ هاي غير دقيق و غير طبيعي سوق دهد. موافقت يا عدم موافقت شما با آزمون گيرنده اصلا مهم نيست. تنها عاملي كه در موفقيت شما در كسب نمره مناسب در آزمون آيلتس موثر است دانش و مهارت زباني خودتان است.

 

نمره آزمون بسته به محل آزمون يا كشور فرق مي‌كند

 

سوالات آزمون آيلتس براي تمام مراكز آزمون كاملا يكسان است. در تمامي تست ها استاندارد يكساني رعايت مي شود. همچنين افرادي كه از داوطلبان، آزمون اسپيكينگ آيلتس مي گيرند يا رايتينگ آنها را تصحيح مي كنند كاملا براي اين كار آموزش ديده و مورد تاييد هستند. بعلاوه نمرات توسط بازرسان ارشد كنترل مي شوند. مراكز آزمون نيز براي كسب مجوز برگزاري آزمون بايد استانداردهاي خاصي را رعايت كنند. همچنين اين مراكز به طور مرتب توسط بازرسان كنترل مي شوند. در واقع بر خلاف باور عموم مردم، محل آزمون و كشوري كه شما در آن آزمون مي دهيد تاثيري در نمره نهايي شما ندارد.

 

امكان تقلب و فريب در آزمون آيلتس وجود دارد

 

تقلب در آيلتس

يكي از عجيب ترين باورهاي غلط در مورد آيلتس تقلب در اين آزمون است. برخي ادعا مي كنند كه ترفندهايي مي دانند كه شما را قادر مي سازد در آزمون آيلتس تقلب كنيد و نمره بهتري كسب كنيد. مراقب باشيد فريب اين افراد را نخوريد زيرا به دليل رعايت استانداردهاي خيلي خاص در آزمون آيلتس، هيچ راه تقلبي براي داوطلبان در اين آزمون وجود ندارد. حتي شانس يا روش هاي مهندسي معكوس در تست زني هم نمي توانند در نمره نهايي شما تاثيرگذار باشد زيرا گزينه ها و ترتيب آنها براي آيلتس كاملا روانشناسي مي شوند.

 

در بخش رايتينگ آيلتس، اگر بيشتر از مقدار خواسته‌شده بنويسم، نمره بهتري ميگيرم

 

در بخش رايتينگ شما بايد براي تسك 1 حداقل 150 كلمه و براي تسك 2 حداقل 250 كلمه بنويسيد. اگر اين حداقل هاي را رعايت نكنيد از نمره نهايي شما كسر مي شود، اما نوشتن خيلي بيشتر از اين حد كلمات نمره بهتره براي شما به دنبال نخواهد داشت بلكه معيارهاي ديگري مثل ساختار جملات، لغات و انسجام و پيوستگي رايتينگ شما نمره نهايي را تعيين مي كنند.

 

جمع بندي باورهاي غلط در مورد آزمون آيلتس

 

در اين مقاله با باورهاي غلط در مورد آزمون آيلتس آشنا شديد. شايد خلاصه تمام اين باورها را بتوان در يك مطلب خلاصه كرد و آن اين است كه آزمون آيلتس يك آزمون به شدت دقيق و استاندارد است كه به طور صحيح و جامع مهارت هاي زباني داوطلبان را مورد ارزيابي قرار مي دهند. هرگونه باوري كه دقت و استاندارد بودن آزمون آيلتس را نقض كند باوري اشتباه است. به همين دليل براي موفقيت در اين آزمون فقط بايد تلاش كنيد و سطح دانش و مهارت هاي زباني خود را افزايش دهيد. تنها عواملي كه نمره نهايي شما را در آزمون آيلتس را تعيين مي كند دانش زباني و مهارت شما مي باشد.

 

اينجا ببينيد: دوره هاي آنلاين زبان آرماني با تخفيف ويژه، فرصت عالي براي يادگيري زبان انگليسي در خانه

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.